onsdag 9 december 2009

6 december





Söndagen började med mässa i kyrkan. Jag måste säga att jag inte är nåt fan av att gå på mässa varje söndag i katolska kyrkan men känner ändå att jag vill göra det min familj gör och följa med de. Ingen har tvingat mig men de förväntar sig ändå att jag går med de. Jag är inte religiös av mig alls och jag måste säga att jag inte känner någon som är aktiv i kyrkan i Sverige. En anna anledning till att jag står ut med mässor varje söndag är för att jag är ju här på ett kulturellt utbyte, så man får uppleva saker som är annorlunda från det man är van vid, även om det inte alltid är jättekul. En timme i kyrkan känns som en evighet och jag kan ingen av alla de där verserna man ska säga. När folk tar nattvarden sitter jag kvar där på bänken och alla kollar på mig... Känner att jag inte vill gå upp till altaret och hålla armarna som ett kors över axlarna bara för att få en "välsignelse" från prästen.

När jag kom hem gjorde jag mig i ordning och sen kom Meg och hämtade mig. Vi hade indoor soccer match igen. Alla tjejer i laget var lite tröttare än vanligt så vi spelade inte lika bra. Men det slutade ändå 3-3 vilket är bättre än att förlora. Vi leder ligan nu vilket är jättekul, inte förlorat en enda match! Efter matchen hängde vi på Rachelle, hennes pojkvän James och hans kompis Amin till Wendys.

När jag kom hem och skulle gå in genom garaget gick det inte att öppna. Så jag gick in genom ytterdörren och då satt Sandy och Bob i köket. Jag sa att garageporten inte gick att öppna och så sa han åt mig att gå ut och kolla. Där stod en ny bil!! De har letat efter en bil till Danielle ett tag så han hade gått och köpt en. Danielle var fortfarande på jobbet så vi ringde henne och var tvungen att kolla med henne när hon skulle komma hem och ha en koll på var nånstans hon var. Garageporten var stängd för att vi skulle överraska henne. När vi hörde att hon kom kunde hon inte öppna garageporten så hon kom in genom ytterdörren. Bob hade ringt henne innan och sagt att han "behövde skjuts till affären" eftersom vår andra bil var på lagning. Så när hon gick ut i garaget öppnade hon dörren, vände sig om och sa "whaat... what is this?" och Bob och Sandy står bakom och säger "Merry Christmas Danielle"... hon blev hur glad som helst!

Jag var minst lika glad för bilen jag med, haha! Nu slipper vi fråga kompisar om skjuts varje dag och vi har brännt CD-skivor med våra låtar vi ska lyssna på i bilen på vägen till skolan.

Igår döpte vi den till Charlie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar