söndag 3 januari 2010

31 december - dagen











Jag minns inte om jag nämnt det tidigare, men i julklapp köpte Ned basketball biljetter till oss. Han köpte 4 st, en till honom, en till mig, en till Danielle och sen den fjärde fick jag bjuda med. Nkemji, en bra killkompis till alla tre fick äran att gå på basketball matchen mellan Chicago Bulls och Detroit Pistons.

Vid elva-tiden kom killarna över och sedan körde vi till the Palace som är en stor arena där matchen skulle äga rum. Innan matchen började, spenderade vi lite tid i deras gift shop och provade en massa kepsar, roliga hattar och tröjor. När vi kom in i själva arenan blev jag så himla förvånad över hur sjukt stort det var! Matchen började med ett litet intåg och så sjöng alla nationalsången. Riktigt pampigt var det!

Matchen var riktigt rolig att se! Det var så himla kul att gå på en äkta amerikansk basketball match och se alla snygga spelare, se riktiga cheerleaders och heja på vårt hemmalag! Tyvärr förlorade vi men vi hängde inte läpp för det. Vi hade jättekul tillsammans, särskilt under alla timebreaks. När de spelade "YMCA" ställde vi oss upp och dansade och sjöng med så högt vi bara kunde. Jag slösade även $5.50 för popcorn som det var fri påfyllning på. Jag tror vi gick tre popcorn och sen ville jag nästan spy.

På vägen hem dunkade Ned hög musik i bilen och jag och Nkemji dansade i baksätet hela vägen hem! Han är så himla go! När vi kom hem var klockan nästan 7 så Nkemji åkte hem för att byta om och jag och Danielle började göra oss i ordning för kvällen :D Forstättning följer... haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar