torsdag 28 januari 2010

Halvtid


Puuuh! Torsdag kväll. Äntligen är finals week över! Det känns så himla skönt. Efter skolan åkte jag hem till Meg och hjälpte henne laga mat. Sedan kom Danielle, Ned, Molly, Sam och Maria över och vi åt lunch tillsammans för att fira att finals week är över och att vi nu är "Second Semester Seniors" :)

Till lunch gjorde vi spaghetti, tomatsås, vitlöksbröd och sallad. Yum! Sedan till efterrätt hade vi en riktigt god chokladtårta. Efter lunchen slängde vi oss alla i soffan och kollade på filmen "Role Models". Jag somnade till en stund, vilket jag alltid gör under film hehe...

Sedan måndags har jag inte mått jättebra. Varje dag jag kommit hem från skolan har jag haft rejäl huvudvärk och det satt bakom ögonen lite, som en mildare migrän. Emellanåt har jag också mått riktigt illa. Man känner sig hungrig och äter men sen mår man bara illa efter så det känns som man ska spy. Först trodde jag att huvudvärken kanske är ett tecken på att jag behöver glasögon för att jag eventuellt överanstränger ögonen (det kändes när jag pluggade härom kvällen) men jag ser fortfarande bra så jag vet inte vad det beror på... De tre senaste dagarna har jag vaknat 05.00 varje morgon utan anledning och sen somnat om. Något konstigt är på gång... Ikväll ska vi beställa hem kinamat men det blir nog ingen mat för mig. Ska bara ta det lungt.

Vår nya termin börjar inte förrän på tisdag så vi har en långhelg! Jag har börjat bli lite smått nervös för den nya semestern. Alla kurser förutom en är helt nya vilket innebär att det kommer vara helt nytt schema, nya människor och klassrum. Det kommer nästan vara lite som första skoldagen igen. Men jag tycker det ska bli kul med nytt schema och få lära känna lite nya människor! Jag minns första veckan på Huron high school så himla väl! Kan inte fatta att det redan gått en termin, bara en kvar sen tar vi graduation!
Nu när halva ens tid har gått här inser man att man verkligen ska ta vara på tiden. Göra så mycket saker man bara kan och våga ta chanser. Jag ska försöka gå efter mottot: Bättre att ångra något man gjorde än det man inte gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar