måndag 11 januari 2010

YFU-orientation, hockey game and Hot tub









Lördagen var väldigt händelserik! Klockan tolv träffades alla utbytesstudenter från detta området på mid-orientation. Vi har sammalagt tre möten under vårt år här; ett i början, ett efter halva tiden och en i slutet. Vi blev indelade i grupper och så fick vi diskutera hur vi kan göra när vi får hemlängtan, hur vi ska utbyttja våra sista 5 månader på bästa sätt etc. Det var ganska tråkigt och kändes rätt meningslöst men mellan hade vi breaks och fick äta och umgås med alla andra utbytesstudenter. Alla är så himla goa och det är så roligt att man fått vänner från en massa olika länder. Jag och några européer har snackat om att tågluffa i Europa och möta upp folk i varje land i Europa :)

När mötet var över kom Kyle och hämtade mig och sen åkte jag hem för att byta om och sedan kom Rachelle och hämtade upp mig. Vi åkte downtown och kollade på en ishockeymatch, Michiagan vs. Western. Jag har aldrig sett en ishockeymatch innan så det var riktigt kul faktist,över min förväntan! Vi vann med 6-1, wohoo! En grej som var rätt kul var att en kille på andra sidan läktaren höll upp en SVENSK flagga!

Efter matchen åkte vi hem igen och då kom Danielle hem från jobbet. Sedan kom även Jenny över. Vi bytte om till bikinis och sen sprang vi över till grannarna för att använda deras bubbelpool, hot tub, ute i trädgården. Kändes väl lite sådär att ta på sig bikinin. Känner mig ju inte i mitt livs form men, förhoppnigsvis blir det ändring på det till våren haha. Det var skitkallt ute (snö och minusgrader) men när vi väl satte oss där i var det hur skönt som helst! Kallt i luften men varmt i vattnet. När håret blev blött frös hårtopparna till is haha! Sedan satt vi där en timme tills det började klia överallt. Tom hade hällt i en massa klor. Innan vi gick in tog vi en massa bilder på oss i snön. Smart som jag var råkade jag tappa handduken i vattnet så jag hade ingenting att ta på mig när vi skulle gå tillbaka. Vi bestämde oss för att bara springa på baksidan (typ 30 cm hög snö) och sedan bankade vi på altandörren eftersom den var låst. Efter ett tag kom Bob och drog upp persiennerna "vill ni komma in eller?" "JAAAA SNÄLLA ÖPPNA NUUU SNÄLLA!!!!!" "är det kallt eller?". Fötterna brändes för det var så kallt men tillslut öppnade han och alla vi 4 sprang in i duschen på en gång (med bikinis på hehe..). Sedan tog vi på oss mjukisbyxor och tjejerna sov över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar