fredag 8 januari 2010

Tillbaka i skolan


Veckan som har gått har varit både bra och dålig. Det var såklart inte kul att lovet var slut, men kul att träffa alla igen i skolan. Dock har jag varit trött och gått runt som en zombie eftersom jag har dragit på mig en rejäl förkyldning och min näsa är igenproppad.

I onsdags fyllde min värdpappa Bob 52 år. När jag kom hem från skolan bakade jag hans favorittårta "Pineapple upside down cake". Först gör man en caramel topping och häller i den i en pajform. Sedan lägger man på annanasbitar och avslutar med att hälla på en vanlig sockerkaksdeg. När man tar ut den från ugnen sen vänder man på den upp och ned. Pajformen var dock sönder så alla caramel topping rann ut och kakan blev lite smått misslyckad men den var fortfarande riktigt god. Jag och Danielle hann inte köpa han hans födelsedagspresent hehe... Men vi har redan bestämt vad vi ska köpa - en fisk tills hans stora akvarie som vi har i vardagsrummet. Först måste vi dock se vilka fiskar han redan har så att den nya fisken inte blir uppäten :)

Denna veckan har jag och Nora även börjat räkna ner till the WESTCOAST TRIP!! Idag är det bara 34 dagar kvar om jag inte minns helt fel! Det kommer bli grymt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar