fredag 8 januari 2010

Snow day?


Igår när vi gick hem från skolan började det snöa jättemycket. Folk var jätteglada för om det snöar tillräckligt mycket får vi något som kallas snowday vilket innebär att skolan ställs in för att bussarna inte kan köra och det är farligt att köra på vägarna. Både jag och Danielle var helt inställda på att skolan skulle vara inställd så vi tänkte, nice att vi får sova ut imorgon bitti.

Idag, fredag morgon vaknar jag av att min pappa knackar på dörren - klockan är sju (vi lämnar huset ca 07.10.-07.15 varje morgon) och jag har försovit mig. Jag går in till Danielle för att få reda på om skolan ställts in eller inte. Självklart hade det ju inte det... Det krävs rätt mycket för att skolan ska vara inställd här. Danielle var jättesur och låg kvar till kvart över sju. Jag tog en lång dusch och kände hur jag bara ville ligga i sängen och sova. Vid halv åtta (skolan börjar 07.40) lämnade vi huset och självklart hamnar vi i värsta bilkön på vägen, förmodligen pga olycka och vi rör oss i 10 mph. Vi insåg att vi inte skulle hinna till skolan första timmen så efter att trafiken börjat röra mer på sig åkte vi till Starbucks för att dricka varsin kaffe. Jag smakade en gingerbread latte, en av deras "limited edition" holiday flavors de sålt under jul. De andra var caramel brulée latte och peppermint mocha som jag smakat också ;D man måste ju smaka allt! sedan satt vi vid en öppen brasa och njöt av att missa franska och matte.

Resten av dagen var rätt chill. Tredje timmen jewelry design där jag håller på att göra mitt projektarbete, fjärde timmen film, femte timmer senior class meeting on sjätte timmen historia där vi hade quiz på kartan av Europa, ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar