söndag 3 januari 2010

Drama på Walmart


Dagen innan nyårsafton var tanken att jag skulle träffa en amerikansk kille som heter Joe. För de som inte vet var jag i Maine i april på ett läger och den ena ledarens son var Joe som jag blev väldigt bra kompis med. Han var hos sina släktingar i Detroit under lovet så vi tänkte passa på att ses men sen sket det sig, han kunde inte få skjuts in till Ann Arbor. Jag kände mig lite sällskapssjuk då jag var ensam hemma (alla i min familj jobbade) och många av mina vänner var inte hemma så istället för att hänga läpp gjorde jag ett litet pepparkakshus. Blev det inte fint? När jag väl börjar göra såna här projekt kan jag inte lämna det om det inte resulterar i hur jag vill... Vilket ofta kan leda till att jag blir sur och vill ge upp haha. Typ slänga det i golvet eller nåt.
Jag och min mamma åkte till affären och köpte lite mer godis till huset eftersom det inte fanns tillräckligt mycket i paketet. Snacka om drama på Walmart! När vi precis tagit åt oss allt vi ville köpa såg vi att alla i affären började gå mot kassorna. Min mamma gick fram och frågade nån random kille "vad är det som pågår?" och ingen visste vad som hände. "Varför går alla hitåt?". Alla som jobbar på Walmart ber oss lämna stället omedelbart. Vi fick inte betala varorna eller nånting och ingen visste vad som hänt. När vi körde där ifrån stod nån polisbil utanför. Jag och min mamma var helt paff! Men vi var inte så panikslagna eller nåt utan var mer "åh, jag var ju så sugen på den chokladen vi köpte". Min mammas teori var att det fanns gömda kroppsdelar i affären. Min var att någon gärningsman gick runt med pistol. Haha! Vi fick aldrig reda på det men jag borde kolla Ann Arbor news - värsta dramat ju! :D
När jag kom hem gjorde jag klart pepparkakshuset. Jag dekorerade med mer och mer godis så tillslut såg den väl nästan lite knasig ut. Gjorde en liten svensk flagga på den ;D Hälften av godiset "försvann" ganska snabbt på annat håll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar