måndag 18 januari 2010

Söndag= kyrka?

Igår, söndag, hade jag tänkt att jag skulle ta tag i läxorna men så blev det ju inte riktigt.. Rörde de inte ens. När betygen inte ens räknas här har man inte världens motivation direkt.

Dock var jag duktig och sprang en halvtimme på löpbandet. Jag ver helt slut efter! Sen smällde jag i mig några kakor så den löprundan gjorde väl inte så mycket gott ändå. Vid 3-tiden kom Ned över så jag tänkte filma honom tillsammans med Danielle. Jag tar en film class här så som vårt "final project" ska jag göra en film som Danielle och Ned ska vara med i. När vi väl började filma insåg vi att alla band var fulla så vi kunde inte göra det.

Vid 5-tiden följde jag med de till kyrkan. Prästen pratade en stor del av gudtjänsten om katastrofen i Haiti och hur man kan hjälpa de. Gud man vill ju nästan adoptera ett litet barn där nu! Eller okej, det hade jag nog inte gjort....hehe.

När jag kom hem åkte jag vidare till nästa kyrka (nej, jag har inte blivit religiös...än :S). Jenny, en kompis till mig behövde hjälp med att dekorera cheese cakes. Hennes mamma och en massa andra kvinnor hade nåt möte där så vi serverade en massa efterrätter. Alla skolelever här måste volontera ett antal timmar innan de börjar college så egentligen skulle Danielle göra det med Jenny (eftersom hon knappt volonterat nåt denna terminen) men hon hade självklart ändrat planerna för att gå på dejt med Ned så jag var så snäll och gjorde det i sista minuten.

När jag kom hem mådde jag jätteilla så jag gick och lade mig medan resten av familjen var uppe och kollade på film tillsammans.

Idag mår jag prima :) ska köpa ett nytt band så jag kan filma lite och sen får vi se om jag tar tag i läxorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar