måndag 18 januari 2010

Löpbandet och jag

Hej igen!

Har precis tvättat ansiktet, peelat det och borstat tänderna. Ska gå och lägga mig men först tänkte jag berätta att jag avslutade måndagkvällen med en tur på löpbandet! Det ni!

När man bor i USA får man ingen vardagsmotion alls. Den enda man får är när man går mellan klassrummen i skolan och till och från bilen i princip. Så jag har tagit tummen ur röven och försökt följa mitt nyårslöfte - motionera mer och komma lite i form. Nu till våren skadar det ju inte att slimma kroppen lite, inte minst till prom senare i maj. Man vill ju inte prova klänningar och känna sig som en flodhäst.

Under hösten var jag ute och joggade lite då och då men nu är det så kallt ute så man försöker undvika att vara ute, särskilt jag som inte är nåt fan av vintern. Så då fanns två alternativ:

1. Sitta inne hela vintern och tjocka sig eller
2. Löpbandet

Den senaste veckan har jag joggat några gånger. Förut tvingade jag mig verkligen ner i källaren och 10 minuter var en PLÅGA. Men efter att man har gjort det några gånger känns det bättre och bättre för varje gång. Det underlättar riktigt mycket om man antingen kollar på TV samtidigt eller ännu bättre - laddar iPoden med riktig dunka dunka musik. Mina två hetaste låtar just nu är "Celebration" med Madonna ft. Akon och "Shut it Down" med Pitbull ft. Akon (Akon är het på gröten i år...). Så de två senaste gångerna har jag sprungit en halvtimme och jag är helt slut efter och har svettats typ 5 liter men tro mig, det känns UNDERBART efteråt. Man känner sig så där härligt trött, starkare och snyggare. Det har gett resultat!

Nu är det dags för lite skönhetssömn.
Godnatt mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar