måndag 18 januari 2010

Älska fredagar!



Fredagen var verkligen en grym dag. Det var Martin Luther King dag så i skolan hade de nån assembly i aulan. Alla lektioner var en halvtimme långa och sen låg tre 1 timmars-block med assembly i mitten av dagen. Jag och Danielle tog sovmorgon, kändes meningslöst att gå de första lektionerna. Vid 11-tiden mötte vi Ned och Nick, en av hans kompisar, på Ihop där killarna åt frukost. Ihop är ett ställe där de serverar sån riktig brunch, typ pannkakor, hash browns, scrambeled eggs, sausages m.m. Killarna beställde varsin combo meny och till det fick man pannkakor med fri påfyllning (säger man det? haha.. kanske påtår.. min svenska suger just nu). Vi frågade servitören på stället om pannkaksrekordet och en kille smällde i sig 27 pannkakor!!!

Jag och Danielle hade ätit frukost innan vi kom dit så vi åt inget. När servitören kom in med killarnas mat sa han att om vi delar på maten så tar de extra betalt. Vi trodde de menade pannkakorna så Danielle smakade bara lite av Neds potatis. Då kom han tillbaka och bara "jag såg det där!!! jag är ledsen, men eftersom vi delade på maten måste vi ta betalt för det här.." så han kom in med en nota och hade lagt till $4.59 för TRE TUGGOR av potatisen. Så vi bestämde oss för att jävlas lite. Vi hällde i alla creamers de har och blandade i det i Neds tillbringare med kaffe. Sen ropade vi på servitören och sa "alltså det är en massa creamers här i...". Han sa "nej, det ska inte vara så när vi serverar det.." "ja men kolla" sen hällde Ned i kaffet som var typ vitt i hans kopp och klagade. Sen fick vi en ny kaffe och servitören skämdes jättemycket. Sedan när vi gick betalade de 15 cents i dricks. Usch, riktigt taskigt var det men de fick ju nästan sin dricks eftersom vi betalade extra för potatisen.

Efter Ihop åkte jag, Ned och Danielle vidare till Noodles & Co. där vi mötte Meg, Jenny, Sara och några andra tjejer. Vi åt ingenting där heller utan åkte bara dit för att hålla de sällskap :)

Vi åkte tillbaka till skolan 5:e timmen.

Efter skolan kom Katie och hämtade mig och sen åkte vi till skolan för att se en basketmatch mellan Huron och Bedfield. Jag och Katie tar båda en journalism class så vi var tvungna att se en match och ta anteckningar. Sedan ska vi använda det för att skriva en sports recap. Vi mötte även Nora och hennes värdsyskon där. Något jag verkligen saknar i Sverige är skolsporter. Det finns alltid matcher att gå på och folk är alltid där för att stötta sin skola. Det är sån skolanda här!

Vi vann ganska överlägset!! Go Huron :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar