fredag 8 januari 2010

Movie and Dinner




Idag hade jag en väldigt trevlig fredagkväll. Vid 6-tiden mötte jag upp Ida, Angie och Hanne på Red Robin. Ida och Hanne är utbytesstudenter från Norge och Angie är från Österrike. Red Robin är en restaurang som är omtalade för sina goda hamburgare och faktum är att jag inte ätit en riktig hamburgare sen i augusti!! Det ni! Jag har varit i hamburgelandet i 5 månader men inte lyckats äta det mer än en gång. Visserligen har jag ätit typ veggieburgers och sånt här hemma men de är nyttiga så det gills inte, haha! Min mamma kaloriräknar och allt så jag har lyckats komma undan med nyttig mat. Men anyways, nu kom jag in på lite sidospår.
Vi beställde in varsin burgare och jag passade på att verkligen ta en riktigt fettig en med bacon, ost och guacamole på. Gud vad god den var! Sedan har de riktiga såna restaurang pommes. Såna stora och inga halvsunkiga från Donken. Hamburgaren var riktigt stor och jag tryckte i mig mina pommes fast jag egentligen inte orkade så efter jag ätit var jag så SJUKT mätt! Seriöst, jag hade ont i magen för jag var så mätt i 5 timmar efteråt...

Efter middagen gick vi till Showcase (en biograf) för att se Sherlock Holmes. Vi var tvugna att gå dit vilket egentligen inte var så långt men herre gud. De har ju INGA TROTTOARER i detta landet! Jag blir så himla lack. Jag skojar inte ens - ALLT är kretsat runt bilar. Så vi gick i stora snödrivor eftersom det inte var skyfflat nånstans. En gammal man som såg oss gå förbi säger "are you taking a night walk?" och skrattar. Folk STIRRAR på en för att man går... Ibland förstår jag mig inte på det här landet. Inte konstigt att man blir fet här - man rör ju för fasen inte på sig!

I alla fall, filmen var riktigt bra! Rekommenderar den verkligen. När den var över kom Kyle och hämtade oss och sen hängde vi lite hemma hos mig ett tag.
Nu är det nog dags för mig att sova - imorgon är det YFU möte klockan 12.00 som gäller. Tidigt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar