söndag 3 januari 2010

31 december - kvällen/natten/morgonen


















Så vid sju-tiden började vi göra oss i ordning för kvällen. Efter att jag köpt mina älskade klackar ägnade jag inte så mycket tid åt att bestämma nån nyårsafton utan tänkte bara ta en svart klänning jag hade i garderoben. När jag väl provade den kände jag att jag inte alls ville ha den. Danielle provade sina kläder och hon tyckte in om något av hennes heller. Vi hade reserverat ett bord på "Ichiban" en japansk restaurang vid 20.30 så vi hade verkligen inte så mycket tid som jag hade hoppats. Det dröjde inte lång tid tills jag blev helt hysterisk. Jag sprang mellan min och Danielles garderob och klännigar flög här och var. Brittany och hennes pojkvän Ben kom över lite tidigare och Brittany bestämde sig för att också byta kläder. Det slutade med att jag tog en av Danielles klänningar, hon lånade min tröja och Brittany lånade hennes kjol. Älskade inte klänningen jag hade på mig men den funkade :)

Vid 20.15 åkte vi alla bort till Ichiban där vi mötte upp Sam och Molly och två utbytesstudenter. Matti, en kille från Finland och Marit, en tjej från Nederländerna. Till middag beställde vi in ett stort fat med olika sushi och en del beställde in räkor, ris, kyckling m.m. Jag som har japanskt påbrå fick översätta hela menyn och rekommendera maträtter ;) Middagen var hur trevlig som helst verkligen! Vi var en lagom stor grupp (10 st), maten var UNDERBART god och det var verkligen riktigt lyckat. När det kom till notan blev det för komlicerat för att dela upp det på ett rättvist sätt så vi delade bara allt på tio. Vi bad även servitören att ta en gruppbild. Den med ätpinnarna som vi håller i ett kryss symboliserar 10 (romerska siffran för 10), vilket är "one oh" eftersom vi gick mot 2010 :) Under alla fotballmatcher och så i skolan skriker alla seniors alltid "one-oh" eftersom det är 2010 vi alla tar graduation. Så där har ni förklaringen till bilden. Vi agerar inte dumma amerikaner som inte vet hur man hanterar ätpinnar ;D

Efter middagen åkte vi alla hem till oss. Det blev lite dans, lite tilltugg och sedan samlades vi alla runt tv:n för att se live-sändningen från New York. Varje år har de som en stor discokula som de släpper från ett höghus och räknar ner till tolvslaget. Sedan stod alla par och pussades och vi andra singlar fick nöja oss med en krambuddie haha. Måste säga att jag saknade alla fyrverkerier och riktig champagne men det var ändå väldigt trevligt. Vi valde att inte gå på nån fest eller så för särskilt på nyårsafton finns det så sjukt mycket poliser runt omkring och vi vill inte riskera nånting (särskilt inte jag...). Efter tolv-slaget spelade vi spel och bara umgicks. Det var en väldigt mysig, ganska lugn nyårsafton men jag hade det verkligen jättetrevligt.

När de sista gick hem stannade Natasha, Jenny och Brittany eftersom de skulle sova över. Vi alla bäddade en stor madrass på golvet i vardagsrummet där vi alla sov. Eller ja, vi låg uppe till 04.00 och bara hade en ren tjejkväll. Alla tjejer, inklusive Danielle har pojkvänner så i princip hela kvällen fick man höra "åååh han var så söt när han gjorde det..." "han är så romantisk" "han är en A+ pojkvän"... som singel hade man ju inte så mycket att delge i konversationerna men det värsta var på morgonen. "Detta är Elliots sweatshirt, han glömde den hos mig men nu använder jag den och åååh den är så varm och mysig. Danielle, är det Neds sweatshirt?" "Hihih, jaa!" och jag ville nästan bara kräkas på de.

På morgonen lagade mamma en stor brunch! Yum, det bästa jag vet! Kan inte förstå att det är nytt år. 2010. Jag känner på mig att det kommer bli väldigt bra.

Gott nytt år! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar