måndag 18 januari 2010

Lördag


I lördags låg vi i sängen halva dagen. Efter att jag duschat och gjort mig i ordning var klockan runt 13.00. Under dagen tog vi det rätt lungt. Jag bakade svenskt bröd! :) När jag kom hit i augusti tog jag med mig en svensk kokbok med en massa recept så jag gjorde svenskt julbröd, sånt mörkt med russin i. Det var hur gott som helst! Jag åt det när det var nybakat med smör och skinka - guuud det kändes som att vara hemma! Haha. Min familj här äter nästan aldrig bröd, här i USA är det flingor för hela slanten. Amerikaner tycker det är jättekonstigt att vi äter bröd på morgonen med skinka och ost. Det är något europeiskt. Om de äter bröd smetar de på jordnötssmör och hallonsylt. Eller jordnötssmör med honung. Eller jordnötssmör med med flytande marschmallows. Minns inte vad det heter men äckligt verkar det i alla fall. Jag fick verkligen BE de smaka på brödet... Jag är den enda som äter det! Blev lite sur eftersom jag försöker göra nåt svenskt som de kan smaka men sen rör de inte ens det. Plus att både min mamma och min syster bantar typ så de äter i princip ingenting.. suck.

Senare på dagen åkte jag och Danielle först till Briarwood Mall. Jag köpte ett par svarta jeans, en kjol, ett halsband och ett linne från Forever 21. Alltså varför finns det inte i Sverige? Allt gick på $30!!!! Eftersom jag måste spara pengar till min Västkustresa får jag köpa grejer där om jag verkligen behöver ;) Mycket för pengarna måste jag säga.

När vi kom hem kom Meg över och vi planerade lite för en överraskningsfest vi ska ha för Ned :) Han fyller 18 den 10 februari så på fredagen den 12 ska vi ha en fest hos hans kompis Ori. Vi skapade ett sånt event på facebook och bjöd i princip hela baseballaget (Ned är kapten i laget) och lite basketkillar. Danielle har snott hans telefon några gånger denna veckan och tagit nummer. Sedan har vi laddat ner en massa musik vi ska spela. Det ska bli så kul :D Jag har varit så nära på att nämna festen flera gånger inför Ned så jag måste verkligen se till att hålla tyst så jag inte avslöjar nånting.

Jag och Meg bakade även Chocolate Chip Cookies (jag är svag för de alltså) och sen kom grannarna över så vi körde "Left Right Center" igen. Bob vann potten på $27! Sedan satt jag och Danielle uppe halva natten och laddade ner låtar till våra iPods. Hon har precis köpt en iTouch! Jag blir lite sugen på att skaffa en med nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar