torsdag 25 mars 2010

Half Day












Igår hade vi half day i skolan så vi slutade 12.45. Riktigt skönt! På lunchen åkte jag Nick och Chris till Qdoba, ett mexikanskt ställe där de serverar burritos, tacos, quessadilas m.m. De killarna äter där nästan varje dag ;P Hade jag gjort det hade jag varit riktigt fet nu haha!

Direkt efter skolan mellan 1 och 3 hade jag tennisträning. Jag har börjat få lite mer positiv inställning till det hela. Jag menar, det är inte helt fel att vara topp 4 i laget och känna sig bäst ;) Det hade inte varit helt fel med lite mer folk i min ålder och kanske lite svårare motstånd men jag gör detta för jag gillar att spela tennis så jag ska fortsätta. Gårdagens träning var faktist den roligaste hittills. Vi fick spela lite dubbel och jag får alltid spela med tre andra tjejer; Zoe, Lea och Sarah som ändå är väldigt trevliga. Yngre är de alla tre men de är söta och jag får se det mer som att ha tre småsystrar haha! Vi ligger alla på ca samma nivå så coachen låter alltid oss få spela tillsammans.

Fördelen med att spela i JV är att eftersom jag är en av de bästa kommer jag alltid få spela match då coachen väljer ut de som får spela. Hade jag varit med i Varsity kanske jag hade varit sämst... Så det är ju alltid bättre att jobba sig uppåt än tvärtom, right?

Eftersom vi slutade vid tre hade jag ingen skjuts hem! Alla i familjen jobbade efter skolan så jag fick sitta och vänta till efter fem innan Sandy kunde komma och hämta mig. Så jag tog en lång promenad i Gallup Park, en park som ligger precis bredvid skolan. Den är verkligen jättefin och jag tog med mig kameran ut och lekte lite fotograf ;) Eftersom jag tar en fotografikurs här på skolan har vi lärt oss ganska mycket hur man tänker på ett kreativt sätt och hur man komposerar en bild. Så jag lekte lite med kameran och tog en del bilder jag blev rätt nöjd med. Sen kan man väl alltid fixa och trixa i photoshop och så där men det har inte jag så mycket kläm på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar