lördag 27 mars 2010

Huron Basketball

Killarna i Hurons lag
Southfield high school värmer upp.

Meg, Danielle och Ned.
Huron i vitt gör mål! :)

Spirit fingers...


Igår var en ganska stor dag för Huron high school. Vårt killag i basket hade gått hela vägen till semifinal i State championship (semifinal bland alla high schools i Michigan!!) så nästan alla elever på skolan, inklusive lärare, tog ledigt från skolan för att åka till Lansing och kolla på matchen. Lansing ligger ca en timme bort och man kunde antingen åka buss dit eller ta sig dit på egen hand. Jag, Danielle, Ned och tre andra åkte med Nick. När vi kom fram till Lansing vid 11-tiden hade vi en sk tailgate (man träffas ett gäng för att hänga och äta mat...) på parkeringen haha. Vi grillade korv och annat gott med ett gäng människor från skolan.

Matchen hölls inne i en arena på Michigan State University. Det var förvånansvärt mycket folk och alla elever från Huron stod längst fram. Det var en sk White Out så alla hade på sig vitt. Huron mötte ett annat lag som hette Southfield och matchen tror jag slutade 76-64 till oss! Vi var grymma! Det var verkligen jättekul att gå och alla var igång och hejade. Lite roligt att många lärare var där och skippade skolan med haha. Så nu är vi alltså i FINAL :D Matchen spelas idag (lördag) klockan fyra. Vi fick tyvärr inte tag på biljetter men vi får hålla tummarna och se det på TV sen.

När vi kom hem var klockan redan runt 5. Danielle och Ned åkte till jobbet och jag tog det lungt hemma. Sedan kom Nick och hämtade mig och vi umgicks lite hemma hos honom. Strax innan nio-tiden bestämde vi oss för att åka nånstans för att köpa en dricka så vi tänkte överraska Danielle på Panera där hon jobbar. När vi väl var på väg var den 8.56 PM så vi hade bara några minuter på oss innan det stängde. När vi kom fram stängde det precis och nån kille som jobbade där låste dörren. Innan vi lämnade Panera såg vi Danielle sopa golvet så jag sprang ut och bankade på fönstret och ni skulle sett hennes ansikte. Eftersom jag stod utanför hörde jag inte vad hon sa men hon vände sig om "what are you doing here???". Hon kom ut och jag sa att vi ville köpa varsin dricka. Men hon gick in igen och hämtade två gratis till oss, yay haha.

Jag och Nick åkte vidare hem till mig och sen kom även Meg, Aaron och Rachelle över. Danielle kom hem efter jobbet strax efter tio och sen kom Ned över efter att han hade slutat med. Vi kollade på film och sen väntade vi till tolv-slaget då det var Nicks födelsedag :)

När alla åkt hem, satt jag Danielle och Rachelle och åt pizza rolls och bara pratade. Sist vi såg Rachelle var på Oris fest så vi hade lite att ta igen ;)

3 kommentarer: