torsdag 4 mars 2010

Det går bra nu


Hej hej!
Nu tänkte jag bara skriva allt som kommer upp i huvudet.

Har precis skrivit klart en uppsats i American Literature. Vi skulle skriva om tre olika saker i vår omgivning som har gjort oss till den person vi är idag. Ganska intressant ämne faktist! Först satt jag bara och stirrade på skärmen på min laptop men sen när jag väl satte igång gick det rätt bra. Blev nöjd faktist :)

Under denna veckan har jag haft ganska mycket läxor och prov då jag missade en vecka av skolan när jag var på Västkusten. Mina betyg på Powerschool såg inte så bra ut när jag kom tillbaks till skolan men nu har jag jobbat upp dem. Jag gick från ett E till ett A i Government på två dagar, det ni ;) Min lärare gav mig 160% (A+) på en hemläxa! :D SÅ himla nice.. 8/5 fick jag. Så nu funderar jag på att inte lämna in resten för jag har 95% i betyg. Idag hade jag ett prov i Sports Medicine på alla ben i foten. Min lärare Tony klämde dit ett riddle, en gåta värd två poäng som löd:

I have a head, a tail but no body. I am not a snake. What am I?

Först fattade jag ingenting och gick up till honom och frågade vad det här hade att göra med det jag hade prov på. Han sa att det var mest som en bonus.. så jag tänkte, huvud, svans men ingen kropp och det första som kom upp var en spermie. Så jag svarade: A sperm?? :D

Efter att jag lämnat in provet frågade jag "hey Tony, what was the right answer on the riddle?" och det rätta svaret var ett mynt. Tydligen kallas sidorna (krona/klave) head och tail vilket jag inte hade nån aning om. Han skrattade högt när han såg mitt svar och berättade det inför hela klassen. Sen gav han mig extrapoäng. Nice :)

Just det, i måndags var jag på min första hockeymatch (high school match) mellan Huron och Pioneer. Jag gick dit med en belgisk utbytesstudent, Olivier och hans killkompis. Riktigt kul var det. Det var white out, vilket innebär att vi alla hade på oss vita kläder. Vi vann med 2-1.

Den senaste veckan har jag av någon anledning varit SÅ trött. Jag har ingen aning vad det är med mig. Jag är som en bebis! Redan vid kl 8 känner jag att jag vill gå och lägga mig. Haha...FYI liksom...

Idag när jag kom hem från skolan pratade jag med Sofie och Tuija på Skype. Blev en stor update på mitt liv här och på deras liv där hemma. Det var himla kul att prata med dem och jag längtar efter att träffa de och alla andra där hemma om tre månader! Ses vi på tågstationen?

I helgen ska det bli riktigt fint väder! Upp mot 43 F! Det har varit soligt nu på senaste tiden och man blir himla mycket gladare av vädret. Allt känns så mycket bättre!

Nu ska jag, believe it or not, gå och lägga mig. Klockan är 9 haha...

Ha det så bra mina vänner.

Puss och kram skumbanan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar