måndag 22 mars 2010

North Carolina (dag 3)












Lördag morgon gick vi upp tidigt för att åka upp i bergen för att vandra. Haha gud vad lame det låter på svenska men ja, hiking på engelska. Det var en runda på sammanlagt 6 miles vilket är nästan 1 svensk mil! Det tog oss nästan två timmar och det var lite jobbigt på sina håll. Mycket branta uppförsbackar och för att ta sig längst upp gick vi upp för the stairway to hell. Gud vad man svettades! Det var nästan så man ville ge upp och bara lägga sig ner och avlida men när vi gick upp för alla miljoner trappor tänkte jag att det är det värt. Måste komma lite i form nu för Myrtle Beach ;)

När vi väl kom upp hade vi jättefin utsikt! Man kunde även se höghusen i Charlotte. Sedan vandrade vi neråt vilket nästan var lika jobbigt som att gå upp. Gå i nedförsbacke är inte så jättekul.

När vi kom hem åt vi lite mat och sen låg jag och Danielle och solade ute i trädgården. Sedan åkte jag, Sandy, Dani och Cathi till ett ställe för att kolla på lite växter Cathi ville plantera ute i trädgården. Hon älskar palmer men de riktigt stora hon ville ha var inte de billigaste. Därefter åkte vi till en möbelaffär och sedan vidare till ett stort mall (shoppingcenter) där vi fick manikyr och pedikyr på ett ställe. Det var faktist första gången för mig! Riktigt skönt var det att bara få sitta i massagestolen och bli ompysslad. Jag fick naglarna målade i en hallonröd färg och både händer och fötter ser riktigt fräscha ut nu! De som gjorde det på oss var från Vietnam så varje gång kvinnan pratade med mig fattade jag aldrig vad hon sa! Hon fick repetera varje mening 2-3 gånger haha! Så himla pinsamt.
När vi var klara insåg vi att middag skulle bli sen då vi hade planerat att grilla, så vi köpte med oss chinese take away. Killarna envisades med att de skulle få äta sin steak så vi stannade även till vid mataffären och köpte med kött och marschmallows att grilla senare.

På kvällen hade vi bonfire i deras trädgård och gjorde s'mores (grillade marschmallows och choklad som man äter mellan två graham crackers) och bara chillade. Riktigt kul var det!

Efter midnatt nån gång gick vi in i huset igen och packade våra väskor. De andra gick och la sig innan den långa bilresan hem dagen efter men jag och Danielle stannade uppe till 04.00 och gud jag vet inte vad det var med oss. Vi var så trötta så vi skrattade åt precis ALLT, eller nej, jag GRÄT och fick ont i magen. Så mycket skrattade jag. Jag minns inte senast jag gjorde det.
Resan hem dagen därpå var väl inte så spännande. Jag försökte sova men hur jag än låg där bak i bilen kunde jag inte somna. Varje liten kroppsdel på mig somnar alltid eller så får jag nackspärr. Jag var så trött så jag blev riktigt frustrerad och min mamma kunde se att jag nästan började gråta haha! Så jag fördrev tiden med att äta chips... alldeles för mycket chips och sen satt jag med en bok och löste 77 sidor picture puzzles, ni vet...finn fem fel typ fast svårare.. Ja, så kul hade jag. De sista två timmarna kollade vi på Guldkompassen på Kyles dator.

2 kommentarer:

  1. Du måste säga till nästa gång du kommer!! :)

    SvaraRadera
  2. absolut! det ska jag gora... den 6 april ar vi nere igen ;)

    SvaraRadera