torsdag 25 mars 2010

Huron High School

En av parkeringarna på skolan och en av våra gräsplaner på skolan där det spelas lacrosse, fotboll och field hockey.
Vy över skolan från ett av våra klassrumsfönster.
Klassrum 6205 där jag har Government med Mr. Stewart, mannen i vit skjorta som sitter vid skrivbordet.
6200 hallway
4200 hallway
Skolan är skyltad överallt! De första veckorna i skolan var jag heeelt lost...
Klassrum 3208 där jag har Photography med Ms. Kubacki. Love it! Vi har även ett mörkerrum (vilket inte syns i bilden) där vi framkallar våra bilder.
Vy från ena fönstret
Detta är på väg ner till "the lower gyms" där jag har Sports Medicine.
The Cafeteria. Här sitter jag ibland och äter lunch med mina vänner. Maten som man kan köpa där är bagels, pizza, friterad kyckling och en massa annat fett. Jag har nästan aldrig köpt nåt där och många tar med sig egen mat. Annars åker vi ut ibland på lunchen. Vi får lämna skolområdet under lunchtid så då äter vi ute, oftast på något snabbmatsställe i närheten. De flesta seniors, eller alla med bil, äter lunch ute men vi brukar göra det ca 1-2 gånger i veckan. Jag, personligen, tycker det är lite slöseri med pengar på lunch varje dag på mat som bara är onyttigt.

Härom dagen pratade jag lite med mamma på Skype och hon tyckte att jag skulle lägga upp lite bilder från skolan och huset jag bor i. "Du har varit i USA i åtta månader snart och jag vet inte ens hur din skola ser ut!".. och det är faktist sant. Jag har varit dålig på det så jag tog med mig kameran till skolan och tog lite bilder.

Så detta är alltså Huron High School. En ganska stor skola med runt 2000 elever här i Ann Arbor. Skolan är en av de bästa akademiska skolorna i Michigan och vi har även många bra skollag i olika sporter. Skolan ligger precis vid en stor park som heter Gallup Park där man kan paddla kanot, jogga runt sjön eller ta med sina barn och leka. Vi har tennisplaner, baseballplan, soft ball plan, fotbollsplan och footballplan på skolan och även inomhusplaner och gym. Skolan har tre parkeringsplatser; junior lot, senior lot och baseball lot. För att få en plats på Senior lot måste man betala $60 plus att de lottar ut platserna.

Skolan har tre våningar och hela skolan är format som ett stort H, fast i en cirkel haha.. lite svårt att förklara. Det är oftast fullproppat med folk i korridorerna och ibland kommer man knappt ur folkmassan när man ska gå till nästa lektion. Klassrummen är lite halvtradiga. Vissa är lite modernare men en del har fortfarande griffeltavla...
Skolan har en riktig skolanda (precis som i film) och vi kallas för The River Rats. Våra färger är grön och guld!
Det var väl det hela. Om ni har frågor om skolan så fråga på!! Jag svarar gärna på era frågor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar