måndag 22 mars 2010

North Carolina (dag 1)







Hej mina vänner!
Hoppas allt är bra med er där hemma. Jag har inte bloggat på några dagar nu då jag varit i North Carolina torsdag-söndag så jag tänkte lite snabbt göra en update här. Min äldsta värdbror Ryan (26) bor tillsammans med sin fru Cathi utanför Charlotte sedan tre år tillbaka och de köpte deras första hus nu i januari så vi åkte ner för att hälsa på de!

Torsdag morgon vaknade vi alla vid 4 på morgonen och lämnade huset runt 5 för en 10 timmars bilresa. Vi åkte igenom Ohio, West Virginia och Virginia och det hände väl inte särkilt mycket på vägen. Tror jag lyssnade igenom alla sångerna på iPoden minst tre gånger och försökte fördriva tiden med annat. Riktigt segt var det i alla fall men som tur är har jag en rolig familj att resa med :) West Virginia var riktigt vackert! Vi åkte igenom ett landskap med mycket berg så det var lite roligare än våra tidigare resor till Wisconsin.
Runt tre-tiden kom vi fram och jag ville inget annat än komma ut från bilen!! Faktum var att jag mådde riktigt illa så när vi kom fram hängde vi i deras hus och jag somnade till lite framför TV:n. Området de bodde i var väldigt mysigt! Sånt typsikt amerikanskt förortsområde med fina hus och barn som springer och leker. Huset de bor i var ganska litet men väldigt fint! De är ju bara två (än så länge..) så det passar de perfekt. Dock finns det lite jobb att göra på huset men de har drömmar och jobbar steg för steg i varje rum.

På kvällen gick vi ut på en restaurang, eller ja, det var lite mer bar-stuk liksom och åt middag. Jag provade en Sheperd's pie och de andra åt wings och hamburgers. Det gäller att passa på att prova olika slags mat när man är här i USA tycker jag :) Sen om det är lite onyttigare spelar nästan ingen roll... banta kan man göra när man kommer hem, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar