tisdag 16 mars 2010

Tennis try-out

I måndags började try-outs i tennis. Träningen började fem minuter efter att skolan slutade så man fick snabbt byta om och springa bort till tennisplanerna. I tennis har de två tjejlag, ett Varsity lag där alla Seniors plus alla yngre som platsar är med (med andra ord de bästa...) och JV (Junior Varsity) där resten är med haha... Eftersom de redan hade 18 tjejer i Varsity-laget sa coachen att jag skulle träna med JV och om jag är tillräckligt bra kan de flytta upp mig.

När vi började spela gick det bättre än väntat. Även om jag inte spelat på ett tag kändes det bra och jag hade det fortfarande i mig. Faktum var att jag var i alla fall top 4. Vissa tjejerna kunde knappt slå bollen... Sen måste jag säga att tjejerna är lite halvtradiga. De flesta är sophomores och i alla 50% är såna nördiga kineser. Så jag vet inte.. jag är lite kluven. Jag känner verkligen att tennis är min sport. Jag älskar att vara på tennisbanan och spela. Så om jag går med i laget kommer jag göra det för tennisen och inte för att skaffa vänner. Det har jag gott om och behöver inte bli buddies med några i JV-laget. Haha gud vad butter jag låter...

Men sen sa Varsity-coachen att det finns möjlighet att gå på try-out för Varsity laget nästa vecka. Jag tror jag ska prova på det! Vad finns det att förlora? Jag känner att om jag ska utvecklas vill jag spela med folk som är bättre än mig så jag kan utmana mig själv. Jag vill inte stå och bolla med ett gäng losers, varav 50% av bollarna skjuts utanför tennisbanorna och inte utvecklas för jag vill bli bättre på det här! Så under try-out veckan ska jag verkligen göra mitt bästa och försöka visa för coachen att jag vill komma med i Varsity.

När jag kom hem efter tennisen var det fint väder och eftersom jag ändå hade energi kvar i kroppen och gympadojjor på, tog jag en liten joggingrunda. Jag har verkligen blivit duktig på att jogga och jag börjat gilla det. Tro det eller ej. Fast lite jobbigt var det igår dock eftersom min iPod var urladdad och för att jag hade lite motvind.

Senare på kvällen pluggade jag lite fysik med Nick över Skype ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar