onsdag 31 mars 2010

Imorgon bär det av!

Så här heta påsar får man på Hollister ;) Me like Lite av packningen... tänk detta x 2 i en resväska
Vår tennis t-shirt... lite bättre färgkombinationer hade jag väl önskat. Men det är skolans färger så jag ska väl inte klaga!

Hejsan!

Är i full gång och packar inför mina kommande resor här. För er som inte har koll ska jag till Mississippi imorgon bitti (typ 5!!!) med Sandy, hennes vän Chris, Danielle och Rachelle. Liten tjejtripp :) Vi ska hälsa på Sandys bror som bor där nere med sin familj och sen kommer lite andra släktningar. Vi ska köra hela vägen ner vilket tar FJORTON TIMMAR!! Hur ska detta gå till? Jag har laddat iPoden, jag och Danielle har lånat Gossip Girl boxen, vi har laddat Sandys iPod med ljudböcker och sen har vi ju varandra ;) Det kommer vara nästan 30 grader där nere så sommarkläderna är nerpackade!

Vi kommer hem från Mississippi den 5 april och dagen efter flyger jag, Meg, Danielle och Rachelle ner till Charlotte, North Carolina där vi stannar hos Ryan (min äldsta värdbrorsa) och hans fru Cathi en natt. Sedan kör de ner oss till Myrtle Beach, South Carolina där vi ska bo till den 12 april i en condo på stranden :) Ryan och Cathi kommer kunna köra oss överallt plus att vi måste ha en vuxen ansvarig enligt YFU:S regler. Men Ryan och Cathi är hur sköna som helst så det kommer bara bli kul. I Myrtle Beach kommer det vara runt 25 grader så vi planerar att ligga på stranden och chilla :) Jag har en kompis som heter Chris i min government class och han ska till Florida över spring break. Vi har en liten tävling om vem som kan bli brunast och den som förlorar måste köpa den andra en chaco taco (en glass som ser ut som en tacos fylld med vaniljglass och choklad). Jag är redo för att vinna :D

Så lite snabb update om veckan som har gått. Vi har haft ganska stora väderomslag. I början av veckan var det bara några plusgrader och idag var det nästan 20 grader.. helt knasigt Michiganväder. Danielle och jag var på the mall och jag köpte en fin bikini från Hollister som kommer följa med till Myrtle Beach. Igår spelade jag min första tennismatch. Spelade dubbel med en tjej som heter Raquel (flyttade hit från Brasilien förra året) och vi vann båda seten med 6-1, 6-0 haha lätt match. De andra tjejerna från Birghton SÖG! Blev lite sur på coachen för han lät mig spela med en partner som var lite sämre och jag kände att jag kunde spela på lite högre nivå... men men.

Idag var en riktigt härlig dag! Som sagt var vädret på topp! Jag, Nikita, Sam, Anshul och Andy åkte till Subway på lunchen! ÄLSKAR DET! Sedan hade jag två prov som gick riktigt bra och solen strålade under tennisträningen. Tror faktist jag fick lite färg (Chris chaco tacon är MIN!) ;D Efter träningen tog vi team photo. Vi fick våra t-shirts som är gul med grön text... inte överdrivet snygg men det funkar.

Sedan jag kom hem har jag packat. Jag och Danielle bestämde oss för att dela min stora resväska inför Myrtle Beach så vi slipper betala en extra avgift. Men gud... vi måste nog lämna hälften av kläderna för att ens kunna stänga väskan. Dessutom har vi 10-12 par skor tillsammans... Jag hade hoppats att jag skulle få träffa Nick idag innan vi åker men han kunde inte dels för att han hade en uppsats att skriva plus att hans föräldrar inte låter honom umgås vardagskvällar då han har prov m.m. Föräldrar i detta landet sätter så mycket mer regler här för sina barn jämfört med hemma... Så vi ska väl skypa lite senare ikväll :P

Nehe.. nu ska jag väl gå ut en runda med hunden. Gav upp packningen för ett tag sen. Imorgon lämnar vi huset runt 05.00. Underbart...

Jag är riktigt pepp på spring break nu!!

Ni hemma i Sverige - ha ett underbart påsklov.

Stay tuned,

Mika

1 kommentar:

  1. okej - stört avundsjuk!!!!!
    Hoppas ni har haft det bra, såg alla bilder på facebook - såg helt fantastiskt ut!
    saknar dig <3

    SvaraRadera