söndag 28 februari 2010

Jag har varit här för länge...

Jag blev nästan helt tårfärdig...

Detta skrev jag i mitt förra inlägg! Sen insåg jag... tårfärdig är det ens ett ord? Det är det väl inte? Hahaha! Vad har hänt med mig?

Som jag nämnt tidigare har min svenska blivit ganska dålig. Eftersom man pratar på engelska varje dag så flyter det på mycket bättre. Denna veckan när jag umgicks med min svenska vän Nora hade vi lite svårt att formulera oss på svenska. Allt låter knasigt! Oftast blir det svengelska... Här om dagen satt jag vid datorn och skrev på svenska samtidigt som Danielle pratade med mig. Sen började jag babbla på på svenska och hon bara "Mika, what did you just say?".

När vi ändå är inne på svengelska... På västkusten när vi ätit buffé och jag var jättemätt sa jag till några svenskar "ååååh jag är så himla full" och Nora bara kollade konstigt på mig ;)

Läser ni något konstigt här på bloggen så skulle jag inte förvåna mig...men nu vet ni hur det ligger till :)

Nu ska jag hoppa i säng tidigt! Skola imorgon efter två veckors lov :( Ställa på klockan på 6.20 YES!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. gråtfärdig mika, inte tårfärdig ;)

    SvaraRadera
  2. haha! jag tankte val det ;) latt inte riktigt ratt... men gud jag kan inte svenska langre!

    SvaraRadera