söndag 7 februari 2010

Basket, födelsedagsfirande och pep talk med mor och far








Lördagen började med att jag och Danielle åkte till Scarlett, hennes gamla skola, för att kolla på när Ned och hans basketlag spelade match. De förlorade med ett poäng... Efter det åkte vi hem en kort sväng och sedan åkte vi hem till Ned för att äta lunch med han och hans mamma. Hon gjorde grilled cheese till oss. Yum! Har inte ätit det på jättelänge.

När vi kom hem pratade jag med min svenska mamma och pappa på Skype. Jag fick gråta ut och fick tröst. Denna veckan har varit väldigt upp och ned. Varannan dag har jag varit glad och varannan dag har jag bara gråtit och allt har varit skit. Men oroa er inte, inget dramatiskt har hänt. Det är i stort sett kulturchock, saker man irriterat sig på som först kommer upp nu, delvis vinterdepression, delvis hemlängtan. En stor blandning av en himla massa saker. Det kändes i alla fall jättebra att få prata med dem. Gud vad jag saknar hem! Efter att fått lite pep talk och efter att torkat tårarna gick jag ut från mitt rum där jag varit instängd i två timmar och sen gick jag ned till min familj. Jag och Danielle skrev födelsedagskort till Meg som skulle ha 18-årsfirande hemma hos henne. I present gav vi henne ett kort där vi skrev att vi ska betala för manikyr och pedikyr innan vi åker till Myrtle beach :D Sandy bakade även en fruktpizza som vi tog med oss. Själva botten gjorde hon av en kakmix sen smetade hon på vanilla frosting (som motsvarade tomatsås) och toppade den med massa bär! Hur gott som helst!

Tina kom över vid halv nio tiden och sen åkte vi hem till Meg. Vi var väl runt 15 pers under kvällen och hon hade gjort massa god mat och bakat en massa gott. Som vanligt kunde jag inte hålla mig borta från alla godsaker så det resulterade i att jag mådde illa när jag kom hem. Tina följde sedan med oss hem och sov över. Vi kollade på filmen "The number 23" men vi somnade båda till filmen. Den verkade ganska skum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar