onsdag 24 februari 2010

Dag 6 - Las Vegas

Sjätte och sista dagen! Alla vi utbytesstudenter kunde inte tro att vi redan var framme vid sista dagen. Allt hade gått så otroligt fort! Men vi hade en heldag i Las Vegas framför oss så vi hängde inte läpp för det. Bussen tog oss till Paris! Haha, staden har allt - New York, Paris, Venedig - you name it. Resten av dagen fick vi spendera längs the strip. Jag hängde mest med 7 andra tjejer - Maria och Nora från Sverige, Riina från Finland, Ida och Hanne från Norge och Tina från Danmark. Den första affären vi gick in i var Urban Outfitters, allas favorit. Tjejerna köpte några plagg och jag köpte två ölglas till min pappa och bror. Sedan fortsatte vi längs gatan i det fina vädret. Eftersom det var så soligt bestämde vi oss alla för att gå in i en affär och köpa flaskor med vatten. Då upptäcker Tina att hennes plånbok är borta och hon blir helt panikslagen. Alla vi andra såg till att hon lugnade ner sig men hon kunde inte hitta den i väskan hur mycket hon än letade. I den hade hon $300 i cash! Eftersom vi bara varit på Urban Outfitters tog vi upp kvittot och ringde stället. Som tur var hade de hittat plånboken där! Sedan var frågan vem som skulle följa med henne tillbaka... Jag och Ida fick motvilligt gå hela vägen tillbaka med henne till Urban Outfitters där hon fick tillbaka plånboken mot beskrivning.

De andra tjejerna satte sig på en restaurang i New York (eller ja, delen som ser ut som New York i Vegas ;D) och väntade på oss. På vägen dit mötte vi upp ett gäng andra utbytesstudenter som precis kommit tillbaka efter en limousintur! :) De var 9 pers som delade på priset så det var inte så förfärligt dyrt.

När vi mötte upp tjejerna åkte vi en berg och dalbana tillsammans. Riktigt häftigt var det! Sedan gick vi tillbaka samma väg för att äta lunch. Blev en hederlig sub på subway! Sedan stannade vi till vid the M&M store och Coca Cola store. Vid 2-tiden såg vi en vattenshow och sen bestämde vi oss alla för att gå till Caesar Palace (hotellet från the Hangover) för att gå på toa, haha. Det var riktigt häftigt att se hotellet som man sett i filmen. Ett gäng killar gick dit och frågade "is this the real caesar palace? did he live here?" haha.. De har nog hört det för många gånger nu sen filmen kom ut. Längs gatorna stod folk som delade ut VIP-pass och grejer till natklubbar och en massa killar kom fram och frågade "heey girls, are you going out tonight?" och ville skriva upp oss på gästlistor men vi svarade med "sorry guys.. we're 17" damn it!! att man inte var 21 alltså... de blev helt snopna och trodde vi var äldre (hehehe niiiice!). Utanför Caesar's palace fick vi även ett nummer av en kille som skulle ha fest haha. Men vi kommer tillbaks om några år... då banne mig ska det festas och gamblas ;) Träffade även på Zorro som jag posade lite med...

Vid 3-tiden möttes vi alla vid bussarna igen. Jag hade världens skoskav vid detta laget efter att gått runt i gladiatorsandaler hela dagen. Inte ens plåster på hälarna hjälpte. Sedan tog vi en gruppbild med alla från buss 2 (den bussen jag satt i), mer känd som the party bus ;D haha! Vi hade helt klart roligast på vår buss och det var riktigt sköna människor på den.

Bussen tog oss vidare till en brasiliansk restaurang. Långbord var dukade för oss alla 160 med en sallad som förrätt. Sen kom servitörer in med långa grillspätt och serverade kyckling, kalkon och annat kött. Maten var god men hela grejen med att de skulle komma in med maten och att man fick en liten kyklingbit varje gång var lite dumt. Man fick aldrig äta tillbehören tillsammans med köttet och ibland glömde de bort vårt bord osv... Efter middagen forsatte vi till ett annat ställe där vi fick se en grupp från Australien, Human Nature, sjunga Motown sånger. Riktigt bra var de och framförallt underhållande. De fick alla att ställa sig upp och dansa och sjunga med i sångerna.

Efter showen åkte vi till ett annat ställe mitt i city där de hade en slags ljusshow uppe i taket med en massa KISS-sånger. Vi hoppade runt och dansade och njöt av vår sista natt i Vegas.

När vi kom hem till hotellet var klockan över 12 och packa var det enda som återstod. Sedan sa vi hejdå till allihopa eftersom folk skulle åka hem med olika flyg dagen efter. Riktigt sorgligt var det!