torsdag 25 februari 2010

The Big Challenge


Som ni kanske vet så bor jag i en katolsk familj. De är inte överreligiösa men de går ändå till kyrkan nästan varje söndag och ber bordsbön nån gång ibland. Just nu är de inne i lent, fastan, vilket håller på i 40 dagar innan påsk. Det var tydligen då Jesus gick runt i nån öken i 40 dagar utan mat av nån anledning...

Min familj fastar inte nu utan varje familjemedlem har "gett upp" något för tydligen ska det göra att man kommer närmare Jesus. Min syster ska ge upp facebook i 40 dagar (något jag ALDRIG hade klarat), min pappa som älskar tortillachips ska inte äta det och min mamma ska börja läsa mer spirituella böcker. Sen tror jag inte Kyle har något haha... Men i alla fall, jag som inte är religiös behöver såklart inte göra detta men jag blev lite sugen på att ha en liten utmaning för mig själv bara för skoj skull och se om jag verkligen kan klara det.

Jag bestämde mig för att inte äta kakor/tårtor/glass/godis/choklad (alltså sötsaker) i 40 DAGAR! Något jag annars småäter lite varje dag.

Det har gått bra än så länge. Jag har inte ätit det sen i söndags :D Sen igår bakade jag kakor till en vän och guuud vad jag kände mig frestad! Jag brukar alltid äta av smeten och så fort man bara kände doften av mint chocolate chip cookies var det verkligen svårt men jag höll emot.

Så tror ni jag klarar det?

4 kommentarer:

  1. hahahahahahahahahahahahahhaa "var utan mat i 40 dagar av någon anledning" schysst att du har koll på religionen, Mika! :D

    ps. jag kollade upp det. Jesus var fast i öknen i 40 dagar pga att djävulen höll honom fast där och plågade honom. inte så nice. tänk på det när du inte käkar kakor, ehehe :D

    SvaraRadera
  2. haha! jag erkänner.. jag har inte så mycket koll faktist :D

    ooo då vet jag det! jag ska tänka på jesus nästa gång jag blir sugen på en kaka :D

    SvaraRadera