måndag 8 februari 2010

Svenska för nybörjare


Hahaha! Jag borde egentligen gå och lägga mig men jag måste först berätta om min söta familj.

För en stund sen satt jag och läste i min bok "Native Son" som vi håller på att läsa i American Literature. Sen hör jag Kyle ropa på mig nerifrån men jag tänkte att han lär gå upp om det är något viktigt. När jag läst klart gick jag ner och så sitter han, Bob och Sandy framför datorn och rabblar svenska meningar. De har skaffat en CD för att lära sig svenska. Är de inte för gulliga?

De har precis börjat men jag är mycket imponerad.

"En flicka under ett bord"

"En pojke på ett flygplan"

"Man och kvinna i en båt"

"Hund och pojke under ett flygplan"

Jag ska se till att förhöra de nu så de pratar flytande svenska sen när jag åker. Jag förväntar mig kunna konversera på svenska sen på Skype! :)

Nehe.. nu ska jag ta min lilla skönhetssömn. Godnatt allihopa!

Tänker på er där hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar