tisdag 2 februari 2010

Second Semester Senior


Idag var det första dagen på vår nya termin :) Tänkte berätta lite hur det var.

Första timmen hade jag U.S. history. De flesta som tar den kursen är sophomores (alltså 93-94:or) vilket inte är så där jättekul. Jag hade inte så höga förväntningar och det levde precis upp till det jag trodde. Vi var väl runt 15 pers och jag märkte direkt när jag gick in i rummet att det inte var folk som jag kommer umgås med. Läraren, Mr. Dunbar var rätt skön så det var väl bra. Jag var inget jättestort fan av historieläraren jag hade förra terminen. Dunbar kommer inte ha lika mycket läxor och sånt heller så det är skönt.

Andra timmen hade jag government med en lärare som heter Anthony Stewart. Danielle har berättat att de inte gör nånting i den kursen. Idag fick vi ge definition på ordet government. Svårt liksom... sen fick vi presentera oss själva. Jag satte mig bredvid några killar jag känner lite smått som är rätt sköna. Kändes bra där jag satt för de var mer "roliga halvan" av klassrummet. På andra sidan satt ett gäng asiater varav den enas största hobby var att plantera. Man fick säga sitt namn och vad man gillade att göra och de flesta sa nåt i stil med "hey my name is chris and i like to play football". Sedan var det den asiatiska killens tur "hi i'm james and i like to plant...". Läraren blir lite tyst och fortsätter "ooh... so.. what kind of flowers do you plant?". HAHAHA... jag höll på att dö inombords.

Tredje timmen hade jag photography. Hamnade i samma class som två tjejer jag känner och Marcus, en svensk utbytesstudent på vår skola. Jag tror den kursen kommer bli jätteintressant. Vi får lära oss hantera manuella kameror och framställa bilder i mörkerrum.

Fjärde timmen hade jag Sports Medicine med Mr. Whiren, en riktigt skön kille! Enligt honom är det skolans roligaste kurs och jag tror faktist det kan bli väldigt roligt! Han skämtade och bjöd på sig själv och han tycker det är viktigt att vi har roligt medan han undervisar. Vi kommer få lära oss alla muskler och ben i kroppen och jag tycker anatomi och sånt är väldigt intressant så det ser jag fram emot.

Femte timmen hade jag fysik precis som förra terminen. Det är nog min favoritkurs. Läraren är sjukt bra och denna terminen har Danielle fysik 5:e timmen med så vi sitter bredvid varandra. Dessutom är det den kursen där jag känner flest människor.

Sjätte och sista timmen hade jag American literature med Mr. Trocchio. Han välkomnade mig med att skaka hand och han blev helt till sig när han fick reda på att jag var från Sverige. Han tyckte det var jättekul. Även en dansk och en belgisk utbytesstudent jag känner var i den classen. Det första vi gjorde den timmen var att gå ner till the Book Depository för att låna böcker. Sedan läste vi en kort novell. Varje person fick vara en karaktär och läsa deras dialoger. Läraren var riktigt skön! Varje gång det stod (the rest of the guests laughing) i texten la han till ljudeffekter och skrattade högt. Det söta med honom är att han inte kan vara mer än 160 och så är han så där kompakt.

Denna terminen blir nog bra! Jag tror det kommer bli mindre läxor vilket är skönt. Det kommer underlätta en hel del om jag satsar på en sport till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar