måndag 1 februari 2010

Miss America och amerikansk sushi


När vi var klara på IKEA åkte vi hem, lagom tills min vän Tina kom. Hon är en dansk utbytesstudent från YFU. Jag, Tina och Danielle slog på Miss America på tv och försökte heja fram Michigan. Men hon gick inte vidare till första semifinalen, damn it! Så vår nya favorit blev New Mexico. Alltså Miss America... jag vet inte riktigt varför vi kollade på det haha. Man sitter och glor på 50 kvinnor som alla ser likadana ut, med fejkleenden och 1 ton smink. Sen ska de posa i bikini, se till att de inte snubblar när de går (för ojojoj, då är det ju kört) och sen ska de ha det perfekta svaret till tittarnas frågor. Man kände sig ju bara mer dum av att kolla på det i alla fall...

Meg kom över under kvällen och hon tog med sig en liten plast tiara haha :D Vi 4 hade i alla fall en riktigt mysig kväll, en äkta girls night ;) Meg och Danielle hade cravings för slushies så de åkte iväg och köpte det... Kyle och Jessica var iväg på Asian market och köpte en massa ingredienser till sushi som de lagade under kvällen. Måste säga att deras rullar såg lite roliga ut men de var riktigt goda :) En ny variant på sushi jag har sett här i USA är med creeme cheese. De har alltså philadelphiaost fyllning. Varför???? Varför ska amerikanare förstöra all mat???

Senare på kvällen satte vi på en film som jag somnade till såklart och sen sov Tina över :) Vi sov på en stor madrass inne i vardagsrummet med 4 täcken, riktigt mys!

2 kommentarer:

  1. men cream cheese är ju jättegott i sushi! jag tror du kan få tag i det i kalmar också :)

    SvaraRadera
  2. jo visserligen ar det inte sa tokigt haha! men bara grejen att de ska amerikanisera allt!! :P

    SvaraRadera