torsdag 25 februari 2010

Grand Valley State University


Idag, torsdag, steg vi upp vid 06.15 för att åka till Grand Rapids på collegebesök. Resan på nästan tre timmar tog oss till Grand Valley State University (GVSU) där Danielle har blivit antagen och där hon eventuellt ska gå till hösten.

Universitetet var verkligen jättefint! Vi fick en guidad tur av en tjej som går andra året som visade deras campus, klassrum och bibliotek m.m. Nästan alla collegeelever här i USA bor tillsammans på campus med 3 andra rumskamrater och delar kök och badrum. På Grand Valley får de 14 måltider i veckan och det fanns en stor buffé man kunde gå till och även andra matställen. Sedan får de $250 i cash om året för att spendera på kaffe, godis, snacks m.m. Alla skolelever får även tillgång till gym, simhall och aerobics, yoga, pilateskurser m.m. Gud vad jag blev sugen på att börja college när jag gick där! Själv har man ju ett år kvar sen när jag kommer hem...

Efter collegebesöket åkte vi in till Grand Rapids och åt lunch på Founders delikatessen. De serverade goda sandwhiches och stället bryggde även sin egen öl.

På vägen hem var vi alla jättetrötta. Jag satte in hörlurarna från iPoden och sov nästan hela vägen hem.

Ikväll jobbar Danielle vid tio och när hon kommer hem ska jag, hon, Brittany och Tasha åka pulka i natt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar