onsdag 24 februari 2010

Resan hem


Fredag morgon gick vi upp 02.45!!!! Det blev alltså inte mer än en timmes sömn. Mitt plan gick inte förrän 08.35 men av någon anledning var jag tvungen att åka med första gänget till flygplatsen vid 03.30. Jag frågade YFU-ledarna om jag kunde ta en senare buss men av nån jäkla anledning skulle jag vara på plats på Las Vegas flygplats 5 timmar innan planet lyfte, tid jag kunde spenderat sovandes på hotellrummet. Jag och Nora fick reda på att vi hade samma flight hem :) Så vi hängde på flygplatsen, köpte en kaffe och muffin på Starbucks och sedan mötte vi upp andra på flygplatsen. Vi dödade tiden framför min laptop där vi kollade på alla bilder från resan. De flesta åkte tidigare än oss så vi kramades och sa hejdå när de skulle gå ombord på deras plan.

När vi gick på vårt plan lyckades vi byta plats med en kille så vi kunde sitta tillsammans. Vi var för snåla för att köpa hörlurar till filmen som visades så vi satt mest och pratade och åt Riesen choklad. Sedan försökte vi sova men det brukar inte gå så bra... Man brukar ju ofta vakna av nackspärr/benen somnar/det är för kallt eller att man ligger och dreglar haha!
Vi mellanlandade i Dallas - världens tråkigaste flygplats - där vi åt en stor pretzel till lunch (min sista dag med onyttig mat innan jag började mitt nyttiga liv haha... på semester är det ok att vara onyttig). Planet till Detroit tog ca 2 timmar och sedan mötte vi upp våra familjer på Detroits flygplats i snö och kyla :(

När jag kom hem var jag genast ensam hemma. Min pappa skulle möta upp några grannar ute och käka, min mamma dansade, min bror var i Big Rapids och min syster jobbade. Jag poppade popcorn, slängde på mig mjukisbyxorna och la mig framför TV:n och somnade direkt. Sedan vaknade jag av att Danielle och Ned kom hem från jobbet och jag fick världens största kram. Meg kom sedan över och hade klistrat fast såna presentrosetter på hela kroppen haha! en liten surprise ;) Sedan hängde vi under kvällen och jag gav de presenterna jag köpt i Los Angeles.

Den natten sov jag väääldigt gott!! Lång resa, busy week!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar