måndag 22 februari 2010

Dag 1 - Santa Monica Beach












Okej, here we go! Nu ska jag försöka beskriva dag för dag om min resa till Västkusten. Detta var alltså en resa med YFU, organisationen jag är här med som de anordnade för utbytesstudenter i detta distriktet jag bor i. De anordnade denna resan genom Explore America och vi var sammanlagt 160 pers som åkte, det ni!

Kvällen innan jag åkte hade vi överraskningsfesten för Ned. Jag kom hem vid ca 2 och sen var jag tvungen att gå upp vid 4 så det blev inte mycket sömn den natten inte. På flygplatsen mötte jag Pauline, en utbytesstudent från Frankrike som väntade på gaten mitt emot mig. Hon skulle till Hawaii med sin familj (lite avis!!) och hon berättade att Ida, en norsk utbytesstudent jag också känner var på flygplatsen. Jag ringde henne och det visade sig att vi skulle sitta på samma flyg från Chicago till Los Angeles. När jag väl landade i Chicago mötte jag upp Ida och när vi steg på planet lyckades vi övertala en man att byta plats så vi kunde sitta tillsammans. Var verkligen trevligt att få lite sällskap.

Vi kom fram till LAX vid ca. 11.30-tiden. Vi mötte upp en YFU-ledare som talade om vilken buss vi skulle ta till hotellet. Vi åkte med några andra tyskar till Embassy Suites som hotellet hette. Där fick vi "checka in" hos några killar, riktigt sköna och få nycklarna till våra hotellrum. Mitt var inte klart så jag fick vänta med ett gäng andra utbytesstudenter i lobbyn med alla väskor. Efter några timmars väntande och efter att alla utbytesstudenter "droppat" in var äntligen rummet klart och jag, Nora, Maria och en dansk tjej som heter Mette fick nyckeln till vårt hotellrum. Riktigt nice var det! Bestod av två rum med platt-tv, fint badrum, två dubbelsängar och balkong med fin utsikt.
Vid 6-tiden fick alla utbytesstudenter hoppa in i tre bussar och sen bar det av mot Santa Monica Beach. Det var solnedgång i Los Angeles, ljummet i luften och palmer överallt. Helt otroligt! Så himla vackert. Vi steg av vid Santa Monica och åt middag på Bubba Gump. Alla 160 utbytesstudenter satt och åt i ett stort rum och fick varsin meny med mat vi fick välja bland. Alla middagar, guidade turer, hotell m.m. var alltså betalt genom reseavgiften vi betalade när vi anmälde oss till resan.

Under middagen satt jag med ett gäng härliga tjejer. Jag beställde friterade räkor och pommes. Yum! Resten av kvällen fick vi "free time" så jag och några tjejer strosade längs stranden, tog en massa bilder och kikade lite i affärer i Santa Monica. Sedan träffades vi alla vid bussen igen och åkte till hotellet. Gud vad trött man var! Rummet såg kaotiskt ut redan efter första kvällen (4 tjejer + 4 stora resväskor = kaos och en massa kläder överallt). Jag tror vi somnade så fort vi la oss i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar