söndag 7 februari 2010

The Super Bowl game






Tina, min danska kompis och jag vaknade vid halv tolv inne i vardagsrummet där vi sovit på en stor madrass nerbäddade i fyra täcken och massa kuddar. Hon snarkade rätt högt och hennes ena öga var halvt öppet när hon sov!! Creepy eller vad?

Vid 11.45 kommer Sandy in och säger "church at 12.15"... Egentligen ville jag inte gå, bara stanna kvar i sängen och dega men alla andra i familjen skulle gå och jag känner mig så dum om jag inte följer med. Vi gjorde oss i ordning på 20 min och lämnade huset med fett hår. Men det är ju inte direkt så man behöver känna sig het när man går till kyrkan så det spelade inte så stor roll. Gudtjänsterna i kyrkan är så himla tråkiga. Den timmen känns som tre alltså... Men jag lyckades återigen överleva den.

När vi kom hem gjorde vi french toasts till brunch, jag tog en dusch och sen åkte jag och Danielle för att hämta upp Meg hemma hos henne. Vi åkte vidare till Quality 16 för att se Dear John på bio. Jag grät efter 15 minuter av filmen och gjorde det under resten av filmen med. Han som spelar John. Shit pommes vad stört snygg han är alltså. Omn jag ska göra en snabb liten recension på filmen så tycker jag första halvan var bäst sen blev den lite seg. Storyn påminde om The Notebook. Kille och tjej blir kära under sommaren, sen åker han ut i krig och blablabla... Ska inte avslöja för mycket i vad som händer i filmen men jag måste säga att jag tycker The Notebook är bättre men Dear John var helt klart värd att se!

När vi kom hem, hämtade Rachelle upp mig och sen åkte vi till James, hennes pojkvän för att kolla på "The Super Bowl game". Folk har pratat om denna matchen i skolan hela veckan och jag trodde hela tiden de pratade om bowling och jag fattade inte varför folk var så uppspelta för en bowlingmatch men jag fick det förklarat att det är en football match mellan USA:s två bästa lag. James hade laddat med en massa pizza, chips och annat gott och sedan kollade jag på första halvlek hos honom + 6 av hans kompisar. Sedan i pausen fick jag skjuts hem av Rachelle och så kollade jag på andra halvlek med familjen + Kyles flickvän, hennes bror och hennes kompis. Min mamma hade gjort hemmalagad pizza, caramel corn och soppa och min pappa grillade wings. Går det bli mer amerikanskt? Lagen som spelade var The Sains (New Orleans) och The Cults (Minneapolis). Jag har fortfarande inte lärt mig reglerna i football och lär nog inte göra det heller hur mycket folk än försöker förklara.. men de sa åt mig att heja på The Saints. De har inte vunnit på år men ikväll vann de faktist och alla jublade och var glada :)

2 kommentarer:

  1. nämen mika, "The Colts (Indianapolis)" ska det ju vara!;D ha det bra på västkusten!

    SvaraRadera
  2. hahaha nääh ;) tack så mycket gumman! det var helt underbart!! vi måste prata snart <3

    SvaraRadera