tisdag 22 juni 2010

Begravning





I onsdags träffade jag Nick på förmiddagen. Vi åkte tillbaks till skolan där vi hämtade mina foton från min photography class som jag ville behålla och sen gick vi till the book depository där jag fick tillbaka 15 dollar för en bok de påstod jag inte lämnat in men som de nu hade hittat. När vi var klara med alla ärenden på skolan var vi lite hungriga så vi åkte till Chipotle, ett mexikanskt ställe för att äta fajita burritos till lunch. Han skjutsade sedan hem mig och sen var han tvungen att åka på baseballträning och det var hög tid för mig att packa för Wisconsin.

När Kyle kom hem från jobbet åkte vi. Kyle hade lagt en stor madrass i vår van så vi kunde ligga bland kuddar och filtar där bak. Resan var väl inte så jättespännande. Höjdpunkten var väl när vi stannade för att äta mat. Jag köpte en sub på subway! Gutt att de kommer öppna i Kalmar :D Haha, killen som jobbade i kassan när jag skulle betala kommenterade min t-shirt "hey i love your t-shirt". Jag hade på mig en sån I love LA t-shirt. "I gotta buy one too cuz I used to live in LA" Haha, okej go for it!
Vi kom fram till Wisconsin, i Pardeeville rättare sagt, en liten by på knappt 2000 invånare. Både Sandy och Bob växte upp där och större delen av deras släkt bor i de trakterna. Vi träffade Sandy och Bob som suttit på en bar (den enda baren där) men ett gäng släktingar och vi släppte av Kyle så han kunde joina dem. Det var jättekul att se Sandy igen efter drygt en vecka! Jag och Danielle åkte därifrån hem till Lori, Bobs syster där vi sov den natten.

Torsdag morgon vaknade vi tidigt för att göra oss i ordning. Lori hade gjort hennes goda coffee cake som vi åt till frukost. Efter 9-tiden åkte vi till kyrkan där begravningen hölls och vi möttes av släkt och vänner. Kistan var öppen så man kunde se Danielles mormor vilket jag tyckte var lite smått läskigt. Jag har aldrig sett en död människa innan...Hela begravningsceremonin var väldigt fin och pastorn gjorde ett väldigt bra jobb. Sandys mamma, Sally var väldigt aktiv i kyrkan och väldigt troende så pastorn kände henne och spenderade lite tid med henne under hennes sista dagar. Så allt hon sa lät väldigt personligt vilket var bra. Danielle och alla hennes kusiner hjälptes åt att bära kistan till bilen och sen åkte vi vidare till begravningsplatsen där vi tog ett sista farväl av henne. Hon begravdes bredvid sin man (Sally var gift med Sandys pappa men ca en vecka innan Danielle föddes dog han och 2 år efter gifte Sally om sig med Don). Begravningen följdes av lunch med släkt och vänner i kyrkan och sedan åkte vi hem till Don, Sallys man för att bara hänga där. Vi satt ute i trädgården och åt, drack och pratade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar