söndag 27 juni 2010

Camping
















I fredags lämnade jag, Danielle, Kyle, Jessica och Matt Ann Arbor för att åka och campa i Petoskey, norra Michigan. Bilresan tog ca 4 timmar och hela bilen var fullproppad med tält och packning. Vi kom fram sent på kvällen strax innan midnatt och satte upp tält och satt uppe halva natten vid brasan. Jag som inte är van campare försökte hjälpa till att hitta löv och pinnar till brasan och försökte plocka av blad från ett levande träd. Matt tittade på mig och skrattade. Så ja, efter den lilla incidenten bestämde jag mig för att låta killarna fixa det. Under bilresan hade jag sagt hur mycket jag hatade mördarsniglar och självklart ser vi en fet snigel på taket inne i tältet och jag låg under täcket och höll på att dö. Jag sov hyffsat gott den natten. Jag, Kyle och Jessica sov på en luftmadrass och Danielle och Matt låg på marken inne i tältet (Danielle påstod att sova på tjock luftmadrass inte är riktig camping....).

Under natten regnade det och jag vaknade några gånger för att jag frös och inte hade något täcke. På morgonen var det uppehåll. Till frukost stekte vi bacon på grillen och sedan försökte vi tända en brasa vilket inte gick så bra. Jag och Jessica åkte till en bensinmack och köpte kaffe. När vi kom tillbaka bestämde vi oss alla för att åka till Petoskey. Vi stannade till vid Dollar Tree där allt kostar en dollar och köpte lite grejer vi behövde för att laga mat. Tändare, tändvätska m.m. Sedan åkte vi tillbaks till campingstället, bytte om till badkläder och gick ner till stranden där vi badade i Lake Michigan. Gud vad kallt det var! Vi låg på stranden några timmar och sedan gick vi tillbaka och resten av kvällen satt vi vid brasan och festade till det lite. På kvällen sov även Matt på madrassen så jag var helt klämd mellan Matt och Jessica. På morgonen regnade det rätt mycket och jag fick motvilligt gå ut och kissa i skogen för att jag inte kunde hålla mig. Matt gick också ut och sedan satte vi oss inne i bilen för att ta skydd för regnet. Han fällde ner ett av sätena och la sig ner med en halvt våt handduk som täckte och jag kurade ihop mig i baksätet utan någon filt och frös. Riktigt obekvämt var det men vi däckade båda två där i bilen och sov i över två timmar.

Till frukost stekte vi sausage och hashbrowns och sedan städade vi upp efter oss, vek ihop tält m.m. och sen checkade vi ut. På resan hem stannade vi till på Taco Bell och sedan sov jag nästan resten av vägen. Så fort vi kom hem tog jag en lång dusch. Kände mig riktigt smutsig! Men jag är riktigt stolt över mig själv. Jag duschade inte på hela helgen, jag var smutsig, osminkad, kissade i skogen och hade i princip på mig samma kläder. Nu är jag en äkta campare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar