fredag 25 juni 2010

Greenfield Village









I tisdags jobbade Kyle, Bob och Danielle så jag och Sandy spenderade en heldag på Greenfield Village tillsammans. Lite quality time liksom ;) Greenfield Village är en stor park utanför Detroit som Henry Ford grundade. Hela parken har en massa hus och byggnader från den tiden då han och en massa andra uppfinnare levde (bröderna Wright som uppfann flygplanet, Edison...m.fl) så man kunde gå in i hus och där stod guider som berättade om de olika personerna som levde där. Intressant var det! Dock var det 30 grader och soligt och vi gick runt i parken i 4 timmar så mot slutet var vi hur trötta som helst!

När vi kom hem, hämtade jag ett presentkort jag fått på vårt grad party från en kille på Borders (en bokhandel) och sen följde Kyle också med oss till Borders där jag köpte en receptbok på amerikanska efterrätter. Efter Borders åkte vi vidare till Palm Palace där de serverar mat från Mellanöstern. Som tilltugg fick vi först nybakade pitabröd med hummus, hur gott som helst! Sedan en sallad och till huvudrätt åt jag cous cous med någon kyckling i sås och grönsaker.

På kvällen kom Meg över och Danielle och Ned kom hem från jobbet efter 10. Danielle var jättesugen på pizza så jag och Meg åkte över till Pizza Hut och köpte en till henne. Sedan målade jag Megs naglar och sen satt vi tjejer uppe ett tag och bara pratade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar