fredag 25 juni 2010

Downtown, minigolf och fest!







Igår var en händelserik dag! Vid 11.30 kom Gloria, min områdesrepresentant och hämtade upp mig. Varje utbytesstudent som åker iväg har en områdesrepresentant som finns där för en om man behöver hjälp, har problem med något eller bara behöver någon att prata med. Eftersom mitt år i princip har varit helr problemfritt har jag knappt haft någon kontakt med henne, men hon ville träffas över en lunch innan jag åker hem.

Gloria och jag åkte down town där vi åt på ett franskt ställe som heter Café Zola. Vi åt varsin crepe, jag en med mozzarella, tomat och basilika och hon åt en med spenat och getost. Riktigt gott var det! Till efterrätt delade vi på en crepe med nutella, banan, grädde och vaniljglass! Efter lunchen skulle jag möta upp Danielle och Ben så vi sa hejdå och skiljdes åt. Danielle kom in till stan och lite senare mötte vi upp Ben. Ben sysslar med ett fotoprojekt så han ville ta bilder på mig. Under de senaste månaderna har han tagit bilder på olika människor, främst utbytesstudenter för att representera diversity. Först tog vi lite bilder i en tunnel med graffitti och sedan gick vi till en park.

Efter ca en timme åkte vi hem igen innan rusningstrafiken. När vi var hemma satte jag igång med att packa lite inför hemresan. Eftersom vi ska vara borta hela helgen tänkte jag att det kunde vara smart att packa så jag inte får panik sedan på måndag. Gud! Den stora resväskan är proppfull och jag har hälften av mina kläder kvar...hur ska detta gå? Runt 7-tiden kom Nick över och vi åkte och spelade minigolf. Riktigt mysigt var det. Efter de 9 första hålen hade vi lika många poäng men efter den sista rundan vann han med ett poäng! När vi spelat klart åkte vi vidare till Ori som hade fest och där vi träffade alla våra vänner! Och kul hade vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar