lördag 12 juni 2010

Cedar Point




I torsdags åkte jag, Danielle, Ned, Chris, Rachelle, Molly, Meg och Aaron till Cedar Point! Efter den misslyckade skoltrippen då det ösregnade bestämde vi oss för att åka dit igen så vi kunda åka allt parken har att erbjuda. Parken, som ligger i Ohio, har 17 berg och dalbanor och de största i världen!

Chris och Molly körde oss i varsin bil och resan tog cirka 2 timmar. Jag sov nästan hela vägen och vi stannade till på Starbucks för att köpa kaffe och frappuchinos. Under dagen åkte vi i princip alltid! Det var en riktigt solig och fin dag så vi hade verkligen tur med vädret. Mina favoriter var The Millenium Force, Maverick, Magnum XL, Top Thrill Dragster, Sky Hawk och Raptor. Top Thrill Dragster är världens högsta berg och dalbana. När man satt sig ner accelererar den från 0 upp till 193 km/h (maxhastighet) sedan åker man 90 grader upp på 128 meters höjd och rakt ner igen. Det var helt sjukt! Man hann inte ens tänka när man var där uppe... Så nu har man åkt världens högsta och snabbaste berg och dalbana :) Mantis var en annan berg och dalbana som var lite intressant. Under åkturen stod man upp! Det var ganska häftigt...
Kolla in alla åk här!


Efter 12 timmar i parken åkte vi hem och när vi satte oss i bilen kändes det fortfarande som jag åkte berg och dalbanor. Jag var snurrig och helt slut i kroppen. Vi stannade och åt middag på Subway och sen sov jag resten av vägen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar