fredag 11 juni 2010

Familjens sista dag i Michigan



På tisdagen var jag uppe tidigt! Jag tänkte baka peanutbutter and chocolate squares från en av mina nya kokböcker men upptäckte att vi inte hade nåt smör. Ingen var hemma så tillslut bestämde jag mig för att cykla (ja CYKLA) till Meijer för att köpa det. Jag har inte cyklat sen förra augusti så det kändes underbart! Fram och tillbaks var det ca 6,4 miles vilket är en mil!!! Det ni :) Efter en timme var jag hemma igen och bakade. Sedan kom familjen över och vi åkte till Nicholas arburitum som är en stor park down town. Vi fikade på mina peaunut butter squares och åt lunch på Zingermann Delicatessen. Otroligt god mat har de där! Vi åkte sedan vidare hem och på kvällen åkte jag och mina vänner på fest hos Ori med cocktail tema. Eftersom det var familjens sista kväll här i Michigan blev det lite vemodigt. Jag började inse hur nära det är slutet nu och det slutade med att jag satt inne i mitt rum bredvid pappa och grät. Trodde inte det skulle bli så svårt! Vi åkte till festen, dock var folk inte så uppklädda och sedan åkte vi hem rätt tidigt, nån gång efter midnatt. Det slutade med att jag låg uppe och grät halva natten och använde nog hälften av alla kleenex näsdukar. Mina ögon var svullna! Det är väldigt många känslor iblandade nu..

Att skaffa en pojkvän i USA kanske inte var det smartaste (en av anledningarna till att jag grät som jag gjorde..) eftersom det kommer göra det svårare att lämna USA! Men som sagt, det enda man kan göra nu av den sista tiden är att bara njuta och leva ut de dagarna man har kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar