tisdag 15 juni 2010

Vila i frid

Igår morse fick vi beskedet att Sandys mamma gått bort. Det var en fridfull bortgång. Hon var 80 år och hade lungcancer, men hade levt ett långt och lyckligt liv.

När jag först fick beskedet visste jag inte hur jag skulle hantera det hela. Det blir alltid så jobbigt när något sånt händer. Hela morgonen var jag helt förtvivlad för jag visste inte vad jag skulle säga eller göra. Jag träffade Sandys mamma en gång men jag lärde inte känna henne så väl. Så för mig var hon ingen som stod mig nära men hon var en nära släkting till familjen. Jag vet att jag inte behöver sörja eftersom jag inte kände henne men att jag kan visa sympati och stöd för min familj. Sandy frågade om jag ville gå på begravningen och även om det kommer kännas lite konstigt att åka dit så vill jag ändå göra det för min familj och ta farväl av henne. Jag är ändå en del av denna familjen så jag vill åka dit med dem. Så vi åker alltså imorgon, en bilresa på ca 7 timmar och sen kan jag välja om jag vill åka hem med Kyle på torsdagen (eftersom han måste hem och jobba) eller på söndag med Bob.

Imorgon har jag exakt två veckor kvar av min vistelse här så jag tror jag åker hem på torsdag. Det känns som att dyka upp på begravningen räcker och jag känner att jag nästan tränger mig på om jag ska stanna längre med deras släkt om ni förstår vad jag menar. Det känns som något min familj kanske ska göra utan mig. Jag vet inte. Men hur som, eftersom jag bara har två veckor kvar vill jag hem till Michigan igen så jag kan umgås med mina vänner och göra roliga saker. Vi har bestämt att åka till en strand och hänga där en dag, paddla kajak och den sista helgen ska vi till Traverse City, vid lake Michigan och campa :) Sen där emellan har vi bokat in en dag för att festa loss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar