torsdag 3 juni 2010

New York - Dag 4

Dag 4

Fjärde dagen i New York vaknade vi tidigt på morgonen och gick bort till hotellet där mamma och pappa stannade och åt frukost. Deras hotell kallades Night och allt var svart! Vi tog tunnelbanan söderut där vi tog en färja över till Staten Island och såg frihetsgudinnan. Så himla häftigt var det att se i verkligheten. Vi åkte även upp till fundamentet, men upp i kronan var man tvungen att boka i förväg och det är fullbokat till september! Efter frihetsgudinnan tog vi färjan över till Ellis Island och gick kollade in stället som numera är ett museum nu.

Vi tog båten över till fastlandet igen och åt lunch. Sedan promenerade vi vidare till Ground Zero och kollade in en stor affär som hette Century 21. Efter det åkte vi tillbaks till Times Square där vi barnen fick tid att bara strosa runt och kolla in allt som fanns där. Vi gick in till the M&M Store, Reese's store och andra ställen och sedan gick vi tillbaks till hotellet och bytte om till middag. Vi träffade även mammas kompis dotter som jobbar två kvarter bort och hon rekommenderade bra restauranger där vi kunde äta middag. Vi åt middag på ett italienskt ställe, delicious!