fredag 11 juni 2010

Graduation

Jag i den snygga outfiten innan vi akte till EMU ;)

Mina pappor - amerikanska och svenska - pa Paesano's
Jag och mamma
Kyle och Jessica
Air brush tatooes
Nick, jag och Nkemji innan vi spelade laser tag. Tjejerna spoade killaget ;)
Adam, Nick och jag


Dagen vi alla väntat på! På morgonen hade vi rehersal på EMU (Eastern Michigan University) där hela ceremonin skulle hållas. Vi övade på att gå in i rätt ordning in till salen, på att gå upp och ta emot vårt diploma och lämna salen. Sedan åkte vi hem, åt lunch och strök våra gröna gowns. Vid 4-tiden kom Ned och hämtade oss och så åkte vi till EMU där alla Seniors var klädda i sina cap and gowns. Man ser verkligen inte klok ut i de där hattarna och luggen stod åt alla håll... Det kändes riktigt häftigt att få vara en del av en amerikansk graduation som man sett på film.

Ceremonin var lite långtråkig. Rektorn och andra viktiga människor höll tal. Visserligen var de rätt bra. En kille som hade haft leukemi under sina gymnasieår fick en lite smått rörd. Sedan fick vi i tur och ordning gå upp och ta emot vårt diploma. Det kändes riktigt mäktigt att de ropade upp ens namn sen fick man gå upp och skaka hand med rektorn och ta emot diplomet. Det tog riktigt lång tid då vi var runt 600 seniors! Båda mina familjer var där och till och med pappa fick tårar i ögonen. När allt var klart kastade alla upp sina hattar i luften (precis som i film) och sedan efter att vi kramat om våra lärare på väg ut lämnade vi tillbaka våra cap and gowns och träffade alla vänner och familjer utanför. Vi tog en massa bilder, pussades och kramades och det kändes helt underbart!

Våra familjer åkte sedan vidare till en italiensk restaurang, Paesano's där vi hade riktigt god middag. Återigen, det kändes helt underbart att ha ens svenska familj där tillsammans med min amerikanska. Vi åkte hem runt 11 och sedan bytte jag och Danielle snabbt om för att åka till the all night graduation party. Eftersom amerikanska tonåringar inte kan dricka och för att de vill undvika att alla har vilda fester hade de ordnat en stor fest. Det fanns mat - allt från sushi, wings till tacos och mackor från olika restauranger i stan och sen fanns det en massa aktiviteter att göra under festen. Den hölls från midnatt till 05.00 och under tiden var man tvungen att stanna där. Vi hade jättekul men efter 3 började man bli trött. Vi kom hem vid 06.30-tiden och sen spenderade vi resten av dagen med att sova i princip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar